Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 29.03.2024, 14:59

Новгород-Сіверська Станція Юних Техніків

Меню сайту
Категорії розділу
Виховні заходи [7]
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 30
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Методична робота

Головна » Файли » Виховні заходи » Виховні заходи

Відверта розмова про ввічливі слова і ввічливі вчинки
[ Викачати з сервера (8.0 Kb) ] 22.04.2014, 15:48

          Круглий стіл

Відверта розмова

про ввічливі слова

І ввічливі вчинки 

                         

 

 

Мета: вчити правилам етикету, познайомити з корисними рекомендаціями з питань спілкування з людьми, сприяти формуванню доброти, чуйності, делікатності.

Обладнання: клятва ввічливості, вислови Ж.Ж.Руссо і М.Сервантеса, виставка книг.

 

Справжня ввічливість полягає в доброзичливому відношенні до людей.

Ж.Ж.Руссо

 

Ніщо не обходиться нам так дешево і не цінується так дорого, як ввічливість.

М.Сервантес

 

План заняття

 

  1. Вступне слово вчителя.

 

У середньовічних лицарських романах про короля Артура розповідається, що на королівських бенкетах лицарі сідали за круглий стіл, щоб не було суперечок з приводу того, хто сидить на почесному кінці столу, а кому дісталося непочесне місце.

Згодом круглий стіл став неодмінним атрибутом на міжнародних конференціях, дипломатичних переговорах. Вислів «сісти за круглий стіл» тепер означає почати доброзичливий обмін думками, миролюбні переговори.

У нас є чудова нагода сісти за наш імпровізований круглий стіл для серйозної розмови про правила ввічливості і хорошого тону.

Діти, запрошую вас стати учасниками занять у « Школі ввічливості».

 

  1. Повідомлення теми, мети, девізу заняття.

 

Девіз. Нехай живе ввічливість і доброта! Нехай живуть доброзичливі обличчя!

 

Вчитель. Ми з вами щодня спілкуємося з іншими людьми: рідними, учителями, однокласниками, незнайомими. Чи завжди це спілкування приносить задоволення, радість, втіху? Звичайно, ні. Приємно спілкуватися із ввічливими людьми.

 

2. Робота із словником « Ввічлива людина… яка вона?»

 

Завдання. Вибрати слова, якими можна охарактеризувати ввічливі людину.

Словник.

     Байдужа                                              дріб’язкова

     Вихована                                             точна

     Жадібна                                               заздрісна

      Тактовна                                              люб’язна 

    Порядна                                                горда

    Бездарна                                               привітна

   Безтурботна                                           хвалькувата

   Інтелігентна                                           чемна

   Боязка                                                     відповідальна

   Щира                                                      неохайна

   Пристойна                                             насмішкувата

 

Слово вчителя.

А). Ознайомлення  учнів із значенням слова «ввічливість» та висловами Ж.Ж.Руссо і М.Сервантеса.

Ввічливість – моральна якість, що характеризує людину, для якої повага до оточуючих стала нормою поведінки і звичним способом спілкування. Це елементарна вимога культурної поведінки.

Б). Здавна в народі шанували ввічливих людей. Народна мудрість вилилась у прислів’ях. Назвіть, будь ласка, народні прислів’я на тему «Ввічливість».

   ( Діти називають прислів’я)

 

Вчитель. А мені, діти, дуже подобаються такі прислів’я:

  1. Привітання бажане, відповідь на нього обов’язкова.
  2. За одягом зустрічають, за розумом проводжають.
  3. Розум і ввічливість – брат і сестра.

 

3.Бесіда з учнями

 

Чому шанують ввічливість? Назвіть, будь ласка, ввічливі слова.

 

4.   Перегляд і аналіз інсценівки – мініатюри

 

Мама попросила Маринку сходити до тьоті Ліди…

 

  1. Розв’язування моральних задач.

1). Олег зустрівся у дверях з Надійкою. Що він повинен робити?

2). Чи обов’язково вітатися, зайшовши у магазин, бібліотеку?

3). Двоє учнів ідуть вулицею, один з них вітається із знайомим. Чи повинен привітатись другий учень, який його не знає?

4). Черговому потрібно негайно звернутися до вчительки, а вона в цей час розмовляє з батьком Оленки. Який вихід?

5). Вчителька дає завдання Юркові:» Юрку, піди, будь ласка, в учительську і принеси журнал». Поясніть, як це треба зробити?

 

  1. Написання листа-вибачення.

 

Завдання. Використовуючи ввічливі слова, попросіть, будь ласка, вибачення у тієї людини, перед якою ви відчуваєте свою провину.

 

  1. Роботи з тестом « Чи ввічливий ти…?»

 

Тест « Чи ввічливий ти…?»

  1. кожен із нас знає, що від того, як людина поводить себе з іншими людьми, залежить:

 

а). ставлення до оточуючих людей;

б). її заробітна плата, бали успішності;

в). тривалість життя людини.

 

  1. Візитна карточка людини при знайомстві, розмові:

 

а). одяг;

б). культура поведінки;

в). розповідь про свої здобутки, досягнення.

 

  1. Ви розмовляєте – немає різниці з ким ( чи то з мамою, чи то з учителем, чи то з товаришем). Де потрібно тримати незайняті руки:

 

а). смикати ними щось, що попадеться під руку;

б). чухати потилицю чи за вухами;

в). незайняті руки треба тримати на місці.

 

  1. Як потрібно сидіти на стільці?

 

а). похитуючись злегка;

б). сидіти на краю стільця;

в). вільно, не горблячись і не спираючись.

 

  1. Ви прийшли в наш РБК, щоб переглянути циркову виставу. Ваші місця – посередині ряду. Як ви будете проходити до них, якщо на початку ряду сидять люди?

 

а). обличчям до тих, хто сидить;

б). спиною до тих, хто сидить.

 

  1. Ви прийшли на циркову виставу, сіли на своє місце, вистава розпочалась, але вона нецікава. Ваші дії:

 

а). встану і піду додому серед вистави;

б). продовжуватиму сидіти на місці і розмовляти з сусідом;

в). продовжуватиму сидіти на місці мовчки, чекаючи закінчення вистави.

 

  1. Вас запросили переглянути цікаву виставку, організовану районним музеєм. Чи маєш ти право торкатися експонатів?

 

а). ні

б).так

    

  1. У якому одязі ви повинні ходити до школи:

а). у домашньому

б). у зручному

  

  1. відомо, що розмовляти з далекої відстані – нечемно. А не варьл підходити близько, щоб відчувати дихання іншого:

 

а). ні;

б). так.

 

 

     10. Що прикрашає людину:

 

а). рішучість;

б). скромність;

в). сила волі.

 

  1. Знайомство учнів із Клятвою ввічливості.

 

Клятва ввічливості

Клянемось ввічливими бути,

Завжди « спасибі» говорить,

«Добридень», « до побачення».

Нічого в світі немає краще.

Клянемось ввічливими бути,

Лінощі, грубість зовсім забути,

Учитель етикету.

Пам’ятати науку цю.

Клянемось ввічливими бути,

В боротьбі зі злом добром добути.

Нечему б’ють мечем чарівним –

Суворим словом і дуже співним.

Клянемось ввічливими бути!

 

  1. Заключна частина.

 

Вчитель. Діти, наша зустріч за круглим столом підходить до кінця. Сподіваюсь, що вона була не даремною. Я щиро вірю, що всі ви станете ввічливими людьми, що вживання ввічливих слів стане нормою вашого життя, а ваші ввічливі вчинки принесуть радість іншим людям.

Спасибі за увагу. До побачення.

 

Категорія: Виховні заходи | Додав: учитель
Переглядів: 2432 | Завантажень: 46 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz